Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

zondag 21 juni 2015

Dag 10 Fougeres / st Leonard de Noublat 113 km 1607 hoogtemeters

Vanmorgen opgestaan na een beetje rommelige nacht,het was luidruchtig op de camping en ik was mijn afval vergeten weg te zetten en dan word je midden in de nacht wakker omdat er een dier zit te knabbelen en te rommelen dus dan maar de tent uit en de rotzooi alsnog opruimen want ze komen gewoon terug Om 9 uur weg gereden  en in het eerste dorpje naar de bakker om krentebroodjes en knuppelewek te kopen om de dag door te komen.
Ik moet zeggen dat dit tot nog toe de lekkerste krentebroodjes waren die ik gehad heb,de bakker was een gezette man maar ik weet wel zeker dat hij achter zijn waar stond.
Omdat ik veel bij bakkers kom de laatste tijd ontmoet ik natuurlijk ook veel bakkersvrouwen en ik moet zeggen er zijn er hele vriendelijke maar er zitten me toch ook zuurpruimen tussen ,ik zag er een die er zo onverzorgd en bleek uitzag ,ze was het gat waarin ze woonde volgens mij nog niet vaak uit geweest of ze moest nog afgebakken worden dat kan natuurlijk ook nog.
Nou ik wou graag klimmen en ik heb ook geklommen vandaag echt dat het me de oren uitkwam,toen ik uiteindelijk op de camping aankwam was ik helemaal gesloopt, ik heb effectief 7uur en 15 minuten op de fiets gezeten dit dus buiten het stoppen om, ik was zo gaar als een zoetwaterkonijn. Lange klimmen van 2/3 km dan ditzelfde maar beneden en weer opnieuw.
Voor de rest word het landschap hoger met veel bos velden met graan en koeien die me schaapachtig aankijken? Ik weet natuurlijk wel beter want ik weet dat het limosiners zijn en uiteindelijk in de pan gehakt worden of als biefstuk op tafel belanden dus laat ze maar kijken.
Nu we het hier toch weer over hebben ,ik ben weer 2 slapende dieren tegen gekomen ,een vosje en een slang,ik begrijp niet dat ze midden op de weg gaan liggen slapen,dit kan nog eens heel verkeerd aflopen voor ze.
Heb tussen de middag nog een kerk bezocht die in het pelgrims verhaal een belangrijke rol heeft gespeeld en ik  heb er een mooie stempel gekregen voor in mijn pelgrimspaspoort die ik overigens op alle campings laat afstempelen.
Later als ik in Spanje ben kan mij deze nog wel eens goed te pas komen om onderdak voor overnachting te vinden want dan is dit op veel plaatsen een vereiste.
Voor de rest gekookt,gedoucht en dit in elkaar gestoken, tot morgen

Arevidetski

Spreuk van de dag:

Als de vrouw van de bakker nog even in de oven moet
Dan zitten negen van de tien keer ook haar haren niet goed

3 opmerkingen:

  1. Hoi Peter,

    Ik lees regelmatig je blog en moet lachen bij je verhalen. Goed om te horen dat alles voorspoedig gaat en je geniet van je prachtige reis.

    Groeten,
    Ramon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi peter heb gisteren voor de eerste keer je blog gelezen zal vanaf nu
    elke dag even kijken hoe je reis verloopt, veel plezier , groetjes.Willy , jose en kyra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Peter, heel leuk om jou verhalen te lezen. Volgens mij heb je wel plezier en geniet je er echt van. Peter is net vertrokken op motorvakantie naar Noord-Spanje, dus misschien komen jullie elkaar nog ergens tegen ! En mijn spreuk : een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd !! Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen