Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

zaterdag 13 juni 2015

Dag 2: Sart/Florinville | 105 km | 1279 hoogtemeters

Beste lezers,

Vanmorgen in typische Ardennen weer vertrokken; regen dus, en niet zo'n beetje ook: alles zeiknat. Na een paar uurtjes klaarde het langzaam op en werd het uiteindelijk nog lekker weer ook, wel veel (tegen)wind. Ben bijna op 600 meter hoogte door de hoge Ardennen naar bastogne gereden en van hieruit gaat het richting Frankrijk (Ik ben nog in België overigens). De wegen zijn echt heel rustig. Tijden lang kom ik niemand tegen. Soms zie je nog een hond of een boer, hier zou ik normaal nooit zijn gekomen.

Op een begeven moment kwam een fietser met volle bepakking van de andere kant. Hij keek me aan en stopte; het was een Nederlander uit Drente. De goeie man was 75 en was pas na zijn pensioen begonnen met lange afstand tochten. Hij was al een keer retour naar Santiago gereden en kwam nu terug van een tripje Frankrijk hij had al tweeëneenhalf duizend op de poekel. Ik bedoel maar... Je bent voor dit soort dingen niet snel te oud al word het wel vaak gezegd.

Ik ben op een camping neer gestreken en de eigenaar vroeg in Frans ik Nederlands of ik naar Sint-Jaak ging. Het viel hem op dat elke dag wel een of twee mensen  deze reis per fiets maakten en bij hem kwamen. Hij zei: 90% was Nederlands. Pasta gemaakt en daarna in het dorpje orval trappist drinken.

Spreuk van de dag:
Ook al begint de dag met regen,
s`middags kom je  het zonnetje weer tegen.

Groet Peter


2 opmerkingen:

  1. Hoi Peter diana en Roanzitten hier lekker in de zon bij ons zijn met de fiets!heel gezellig fiets lekker mooie tocht vandaag mam en pap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter, ik hoop dat je nog vele mooie en droge dagen krijgt. Geniet vooral van de natuur waar je doorheen fietst. En hopelijk geen materiaalpech. Groetjes en veel succes. Hub en Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen