Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

maandag 15 juni 2015

Dag 4: Varennes & Argonne/Arcis sur Aube | 147 km | 857 hoogtemeters

Beste lezers,

Vanmorgen weer om 6.15 opgestaan en de boel opgeruimd,nkoffie en bamiesoep gemaakt en om half negen vertrokken, bij de bakker 2 rozijnenbroodjes gehaald en vertrokken. Het begon gelijk al met een pittige klim flinke afdalingen. Daarna weer een pittige klim toen ik er achter kwam dat ik de verkeerde kant aan het oprijden was dus maar weer omgedraaid en het zelfde nog eens toen ik weer bij nul was was ik 6 km verder maar had ik ook al over de honderd hoogtemeters te pakken. Het liep weer als een trein vandaag ook mede door de gunstige wind heb ik een gemiddelde van 22.4 kunnen rijden. Ben door departement marne gereden, dit bestaat uit oneindige graanvelden en akkers en het is glooiend, lange stukken vals plat en bijna niemand te zien. Ik verbaas me erover hoe stil en uitgestorven het hier is ik ben echt tijden lang alleen in dit landschap met eindeloze uitzichten, ik vind het heerlijk, het hele gebeuren geeft me echt een boost ik ben helemaal happy.

Toen via Chalon en Champagne verder naar Arcis sur Aube. Ook heb ik flinke hennep velden gezien en zelfs akkers vol met papavers die schijnbaar voor medische doeleinden gebruikt worden. Daar aangekomen boodschappen gedaan en naar de camping waar ik in het verleden al een paar keer geweest ben met Diana en Roan. De camping is van een man uit Oirsbeek en toen ik binnen kwam  werd ik door hem zeer hartelijk ontvangen.Voor de camping moest ik €6 betalen en voor het bier helemaal niets want dat heb ik samen met hem gedronken ja dit was ook weer een Limburger maar nu een Nederlandse, ik bedoel maar... Wat gepraat met campinggasten gekookt, gedoucht en als laatste dit bericht geschreven en nu te bed.

Arevidetski

Spreuk van de dag:

Als je een Limburger vindt die nee zegt tegen bier
Dan is dat in ieder geval niet hier





2 opmerkingen:

  1. Hoi Peter,
    leuk je zo te volgen met je berichten, spreuken en foto's.
    Goed te lezen dat na wat infietspijntjes nu alles goed gaat. Nog veel plezier op je tocht.
    Groeten, Yvon en Harrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Peter het doet me goed als ik hoor hoe je geniet van de prachtige omgeving de stilte en de wind die je helpt,leuk dat je in sur Aube bent ook een bekende plek voor ons een goede rit morgen liefs mam ,slaap lekker.
    Nu weet ik precies waar je zit, op een bekende plek. Zo te zien eet je goed
    ,met een flesje wijn erbij. Met mij alles oké. Veel zonnig weer en morgen weer een fijne tocht.groetjes Pa.

    BeantwoordenVerwijderen