Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

maandag 29 juni 2015

Dag 17 Lourdes / Orolon Ste. Marie 74 km 690 hoogtemeters

Ja, na het ge Maria van gister had ik toch weer zoiets van wegwezen hier,in de hemel kom ik toch niet dus hier heb ik ook niets meer te zoeken,ik heb het gezien en daar was het goed mee, het is natuurlijk een prachtige omgeving maar je moet er dan rustig de tijd voor kunnen nemen en die tijd en rust heb ik op het moment niet.
Ik had eigenlijk het plan in m n kop om langer in Lourdes te blijven en dan een col in de buurt te gaan pakken maar bij nader inzien is dit een raar plan omdat ik zowiezo iedere dag al fiets, op dit moment zou het weinig meerwaarde hebben,daarbij komt dat ik de energie beter in de klim van morgen kan steken namelijk de beklimming van de col de somport waarvan de beklimming 56 km in beslag neemt en van een zeeniveau van even over de 200 meter naar de 1640 meter gaat (het verschil hier tussen zijn hoogtemeters, dus eigenlijk alles wat je verticaal op gaat in dit geval dus 1440.) En dit uiteraard met bagage.
Dus vandaag ook een iets kortere etappe tot aan de voet van de col  Du somport bij Oloron bij wijze van halve rustdag.
Van Lourdes naar hier was een prachtige route met schitterend uitzicht over de pyrineen aan mijn linkerkant eerst kilometers lang vrij pittig omhoog om de rit door een dal af te maken .
Onderweg kwam er bij een dorpje een fanfare overgestoken en die trok naar een zaal waar feest was, ze maakten geweldige muziek een beetje Spaans of Mexicaanse invloed met tempo maar echt te gek ,ik ben hier een tijd staan blijven luisteren ,ze gaven flink gas dat moet ik zeggen.
Even bij aankomst de stad bekeken en toen naar de plaatselijke mumicipal camping alles opgezet de achterstallige was gedaan, de fiets en met name de remmen nagekeken en de derrallieur af gesteld want bij het allerkleinste verzet liep me ieder keer de ketting af met als gevolg iedere keer vette klauwen in een beste helling, maar ook dat is nu verholpen.
Weer een keer biefstuk gebakken als krachtvoer dus ik ben weer wat uitgerust en bij krachten voor morgen.
Heb net eens even aan de kilometers zitten te tellen die ik in de blog opgeschreven heb (en ook gereden heb natuurlijk )en dan kom ik met vandaag erbij op 1686 gedeeld door 17dagen is toch een gemiddelde per dag van 99+
Valt mij nog niet tegen zo op m n ouwe dag. Ja ik weet dat het raar is maar het komt misschien omdat ik veel alleen ben maar iedere keer als ik een flinke klim boven kom zeg ik tegen me zelf: OK ouwe zak en dan moet ik er ook iedere keer weer om lachen.
En als ik langs een wei met koeien kom dan zeg ik ieder keer tegen ze:
En jonge zengt ur dat leedje  nog ins en dan kijken ze me nog een slag dommer aan.

Tot morgen in espanja  oké

Arevidetski

Spreuk van de dag:

Iedere keer als een koe een liedje gaat zingen
Dan weet ik niet hoe snel ik van de fiets af moet om mee te springen

1 opmerking:

  1. Ben je helemaal aan het volgen nadat ik met Yvonne heb gesproken en koffie gedronken heel leuk om het te volgen veel succes nog verder Sonja Lousberg

    BeantwoordenVerwijderen