Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

zaterdag 20 juni 2015

Dag 9 st Amand Montrond / Fougeres 104 km 1053 hoogtemeters

Vanmorgen wakker geworden met een strakblauwe hemel zoals wij in het Limburgs zeggen ;sjolkeblauw of wel schorteblauw?en geen zuchtje wind.Perfect fietsweer dus.Opgeruimd gegeten nog even met mijn electrische buurvrouw gepraat en vervolgens vertrokken richting le chatre .
Vandaag liep het weer en ook het traject kon me toch beter bevallen dan gisteren.
Even tussen door ik ben er toch niet zeker van of de slapende bever van gister wel een bever was want bij nader inzien bedacht ik me dat het ook wel eens een muskusrat ofwel zoetwaterkonijn geweest kon zijn hij of zij had de knaagtanden duidelijk onder zitten en dat heeft een bever volgens mij niet of ga ik hier nu weer de fout in?Dit verklaart ook dat hij geen gereedschap bij zich had en dat betekent weer dat ed en Willem nog steeds in leven zijn,gelukkig maar.
In le chatre aangekomen en ik moet zeggen dat het een gezellig middeleeuws stadje is ,daar een beetje rond gekeuteld ,boodschappen gedaan voor 2 dagen en een terras met wifi gevonden om het verhaaltje van gisteren te posten
Daarna weer verder gegaan richting neuvy hierna begint het volgens het boekje weer serieus te heuvelen en inderdaad dat is ook zo het zijn de uitlopers van het central massif en de klimmen worden langer en hoger ,de afdalingen ook trouwens en ik mag zeggen dit is voor mij toch wel koren op de molen,ik vind het heerlijk om te klimmen.Kom overigens niet meer boven een gemiddelde van 18 km maar met een aanhangertje volgeladen met boodschappen hoef ik me hier niet voor te schamen vind ik.
Ook begin ik steeds meer te eten merk ik ,om de anderhalf tot 2 uur moet er voer in merk ik.
S avonds maak ik een ketel waar 2 personen van kunnen eten (staat ook op de verpakkingen maar die eet  ik alleen helemaal op en toch word ik er niet vetter van ,ik bedoel maar...
Het landschap lijkt wel op dat van de hoge Ardennen met in ieder geval evenveel uitgestorven gaten uiteindelijk aangekomen  bij de camping die aan een meer ligt in de middel of fucking nowhere ,het barst er van de fransen(ja gek he) en het blijkt dat het de rivier de creuse is die over honderd kilometer ook her en der meren vormt en dit is er een van.
Gedoucht, gekookt en nu dit verhaaltje geschreven.
En ja rustpauzes en de manier hoe je moet genieten......
Ik had het er met mijn elektrische buuv over en zij had ook geen rustpauzes genomen,iedereen moet zijn eigen camino maken en de manier waarop je dat doet daar kan een ander niet over oordelen OK goede raad wardeer ik maar nu ik onder weg ben doe ik het echt zoals ik zelf wil.Voorlopig denk ik niet eens aan rustpauzes en als het al zou zijn worden het waarschijnlijk kortere etappes want het trekken bevalt me geweldig of het weer zou al danig roet in het eten moeten gooien.Lichamelijk voel ik me sterker dan ooit als ik maar tijdig eet.
Ik wil iedereen alvast bedanken voor de positieve reacties die ik krijg en bovenal mijn vrouw Diana en mijn zoon Roan die mij dit gunnen.

Arevidetski


Spreuk van de dag:

Als een rat een denkt dat hij een bever is

Dan weet hij het zelf beter of heb ik het mis?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten