Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

woensdag 24 juni 2015

Dag 13 Rocamadour / Cahors 81km 1158 hoogtemeters r


Vanmorgen opgestaan na een onrustig nachtje , mijn buurman snurkte als een varken en toen begon die van de andere kant ook zo.  Moest ik toch even het tentje uit om oorpluggen te gaan zoeken in mijn karretje, daarna weer  vrolijk verder geslapen maar het is toch weer een gebroken nachtje.
Opgeruimd en vertokken.Perfect weer sjolkeblauw , echt geen vuiltje aan de lucht.
Daarna weer terug naar de zwarte Madonna,ik moest haar nog een keer gezien hebben Toen ik in de kapel kwam was ik weer helemaal alleen ik heb er een kaarsje gebrand en er een tijdje op een stoel gezeten, er klonk gezang, men komt hier eeuwen naar toe alleen voor dit beeldje dat er overigens heel anders uitziet dan een normaal Maria beeld, dit beeld Maria met kind uit ,het beeldje is donker maar er straalt iets van uit ,het was heel apart daar zo alleen te zitten.
Om het even duidelijk te maken ,ik doe deze reis niet uit religieuze overwegingen ,wel ben ik katholiek opgegroeid maar zoals ze zeggen niet praktiserend, bidden doe ik niet en het verhaal van de kerk ja het zal wel ,naar de kerk ga ik niet behalve met speciale gelegenheden ,maar als je in deze eeuwen oude gebouwen komt en je ziet de afgesleten stenen van de vloer en de lichtinval en als je alleen bent ook de stilte voelt dan voel je dat je hier niet alleen bent geweest en soms denk ik dat ik er ook niet alleen ben hoewel er niemand is ,er hangt gewoon iets, heel appart.
Gisteren vroeg me iemand of ik veel nadacht op de fiets maar ik moet zeggen dat ik niet over diepzinnige dingen nadenk ,ben meer met het fietsen, de route, eten en drinken en de dingen die gebeuren bezig.
Ben daarna verder gegaan en er volgden meteen 3 pittige klimmen achter elkaar va enkele kilometers .
Het is een prachtig landschap.
Na Labastide Murat zijn voorlopig de zware klimmen een beetje voorbij en gaat het bijna een 20 tal kilometers bijna bergafwaarts.
Eenmaal in Cahors aangekomen was ik zo gaar als een mispel en heb maar besloten om er mee te stoppen vandaag ,daar komt bij dat ik een voorliefde heb voor Cahors , ben hier al een paar keer geweest met Diana en Roan ,het is geen bijzondere stad, de rivier Lot stroomt er door heen maar voor mij is dit echt de poort naar het zuiden,  de stad van de zwarte wijn ,de wijn is zo donkerrood dat hij zwart lijkt, ik Ben graag in Cahors maar weet niet precies waarom.
Heb dus maar de camping opgezocht ,gedoucht de was gedaan en ben cahors in gegaan waar ik nu (en het is alweer 10 uur)nog steeds ben,lekker met de fiets overal doorheen ,wat eten wat drinken en op de mooie plekken zitten en dit bericht in elkaar steken, hier ben ik graag...
Ja jullie zullen wel denken geen grappen en grollen vandaag en dat klopt want na die hekserij van gisteravond ben ik
me toch maar wat beter gaan gedragen....nee het zit er vandaag niet in dus een serieuze blog vandaag,ahum.
Ik moet zeggen dat ik het geweldig vind dat ik nu hier ben ,het bevalt me prima ik voel me in ieder geval als een god in frankrijk ,de reis is het doel.

Groet Peter

Arevidetski

Spreuk van de dag:

Word je met een stralend blauwe hemel wakker

Dan ga je meteen eens kijken naar de baksels van de bakker

Ps: de kilometers en de hoogtemeters die ik schrijf zijn de totalen van de hele dag dus niet perse de afstand van plaats tot plaats


1 opmerking:

  1. He Peter, gaat goed zie ik. Wat zijn eigenlijk hoogtemeters?
    Cahors ken ik ook, maar heb daar geen goeie herinnering aan. Iets met naar de plee rennen in een pizzeria...
    Succes, bert

    BeantwoordenVerwijderen