Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

woensdag 17 juni 2015

Dag 5: Arcis sur Aube/Ligny le Chatel | 108 km | 770 hoogtemeters

Beste lezers,

Vanmorgen 6.30 opgestaan en afgewassen gegeten meusli ingepakt en om 9 vertrokken. Het is bewolkt met wind in de rug net iets te fris voor alleen het shirtje dus windstoppertje tot een uur of 11. Toen ik stopte bij een bakkertje voor een broodje heb ik eindelijk eens naar de hoogte van mijn zadel gekeken want ik heb van thuis al het gevoel dat ik te laag zit alleen het je er nooit naar gekeken en ja hoor ongeveer 2cm, is me al eerder gebeurd en toen heb ik er een krasje op gezet, ja echt stom nu merk ik het verschil, ik kan nu pas echt voluit stampen.

Na +/- 40km aangekomen in troyes ofwel trwa zoals de Fransen zeggen. Daar heb ik de grote kathedraal bezocht en ja ik heb een kaarsje gebrand voor al de mensen die mij dierbaar waren maar inmiddels helaas vertrokken zijn. In de kathedraal stond veel kunst het waren de meest kunstzinnige handtasjes die je je maar kan voorstellen er was er zelfs eentje van staal bij die ik makkelijk zelf had kunnen maken,het liet me denken aan werkstukken van de kunstacademie waar ik laatst was. Grappig. Daarna heb ik op een plein een stokbrood jambon en koffie gegeten op een bank.

Toen ik weg wou gaan kwam er een Aziatisch ogend kereltje naar me toe (ik denk dat hij niet ouder was dan 18 en ik zou schatten dat het een Jap was), hij had een splinternieuwe mountainbike bij zich met achter op een flinterdun slaapmatje (alufolie met schuim 2mm), een tentje en een slaapzak achterop en vroeg waar ik naartoe ging en of hij mee mocht. Ik zei hem dat hij wel mee mocht maar dat ik wel mijn eigen plan trok. Hij wou zelf in 8 dagen naar Toulouse en iedere dag 100 km rijden maar bij bekeek me nog eens van kop tot teen en zei toen dat hij moe was? Effin verder gereden en het landschap begint te veranderen je ziet weer koeien en weije palen en het gaat weer wat meer bergop bergaf, het lijkt veel op het Mergelland waar ik zelf veel fiets.

Boodschappen gedaan en camping gevonden  €6 (zonder bier,ik bedoel maar... Geen limbo's in de buurt) deze keer en er waren nog 4 Nederlandse fietsers ,een stel van mijn leeftijd dat de loire route gaat fietsen na nevers. Een man van 66 gaat naar Montpellier en een man van 66 gaat ook naar Santiago en ook weer terug. Volgens mij is het voor deze man het avontuur van zijn leven. Iedereen zit er op zijn manier in. Het grappige is dat de twee mannen ook met een karretje rijden alleen zij hebben een Bob Yak (De dure uitvoering, ik heb een Chinese kopie hiervan) je ziet ze niet heel veel.

Dat was het weer voor vandaag.

Arevidetski

Spreuk van de dag:
Staat je zadel al dagen verkeerd
Dan heb je weer wat bij geleerd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten