Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

maandag 22 juni 2015

Dag 11 st Leonard de Noublat / Lagrauliere 85 km 1348 hoogtemeters

Na een goede nachtrust pas om zeven uur het nest uit om te beginnen met inpakken ,alles was zeiknat van de dauw en ook het feit dat ik naast een riviertje lag speelt hier zeker in mee.
De zooi uiteindelijk maar nat in geladen en vertrokken, ik Ben nog even terug naar st Leonard gereden omdat ik het stadje gisteren niet hoe bekeken had wegens het totallos dipje van gisteravond.
Op de weg waar de pelgrims weg de stad inkomt zijn messing Jacobs schelpen gemaakt.
Toen naar de boulangerie broodjes halen.
Toen ik buiten een krentebroodjes stond te eten kwam er een oudere vrouw maar me toe en vroeg of ik naar compostela ging toen ik dit beaamde zei ze op Frans engels ;
God bless you en daarna wenste ze me in het Frans allerlei dingen toe die ik niet verstond maar het kwam haar uit het hart dat was duidelijk.
Dit vond ik mooi.
Toen maar vertrokken en onder weg nog een hunnebed gezien wat ze Dolmen noemen nou ja whatever.
Op een begeven moment zag ik langs de kant van de weg een grote distilatie ketel staan  ik heb het ding eens bekeken en het werd in ieder geval gestookt met kolen dat kon je onmiskenbaar ruiken, stelletje moonshiners.
Toen ben ik via Uzerche waar ik boodschapjes heb gedaan, ze naar hier gereden, ik moet zeggen het is een pittig parcours met een volgeladen karretje en de hitte erbij, ik weet het niet precies maar in de zon loopt het flink op tot boven de 30 graden zegt mijn Garmin.
De dames lopen in ieder geval achterom in de bikini rond heb ik wel gezien want ik verzwikte me bijna een oog.
Om nog eens even op die koeien van gisteren terug te komen vandaag stonden de dames allemaal met de komt op me aan en dat kan volgens mij door 2 dingen komen ofwel ze hebben het bericht van gister gelezen of ze weten dat ik 2 biefstukken op m n karretje heb liggen die ik in Uzerche gekocht heb....ik bedoel maar
Op de municipal camping aangekomen is er niemand ,paar keer hallo geroepen toen er een vrouw aankwam met een blond peuter en een kleuter meisje in adamskostuum.En een hond, ze stelde ze allemaal voor en zei dat ik kon staan waar ik wou want ik was de enige op de camping ,de camping was voor mij alleen.
Het is heel eenvoudig maar voor mij is het goed,je hoort hier de hele tijd schapen ,voor de rest is het er heerlijk rustig.
Toen ik zat te eten en te koken (ik heb maar een eenpitsfornuis) kwam de man van de vrouw met een stalen geldkoffer om af te rekenen, hij stelde zich voor en toen hij zag wat ik aan het eten was zei hij dat hij ook nog moest eten maar hij liever bij mij bleef eten vooral de biefstukken en de gnotchies stonden hem wel aan,hij was vrachtwagenchauffeur en reed in drie dagen heen en terug naar Deventer om melk te halen en dat keer op keer ,hij veegde eens over zijn kop.
We hebben mekaar wel 4 keer een hand gegeven. Het leek me een goeie vent bij had in ieder geval een paar flinke klauwen.
Dit was Het weer voor vandaag ik zou zeggen

Arevidetski

Spreuk van de dag:
Als een koe met de kont naar je toe staat
Dan weet ze iets over je dat haar niet loslaat

3 opmerkingen:

  1. Hallo Peter ,wat hebje weer een leuk verslag gemaakt enwat kom je leuke dingen tegen ik zou wel bij je komen eten het ziet erheel lekker uit allemaal ik zou zeggen ga zo door en geniet er vooral van mooie fótos maak je liefs mam
    Hallo Peet.jje schrijfwerk zijn leuke verhalen,we verheugen ons als bericht binnen is.ik probeer je op de kaart te volgen,maar ik kan alleen de wat grotere plaatsen vinden. Je gaat al aardig zuidwaarts.Met mij alles oke.
    Zo te zien eet je stevige kost.succes! Groeten van Pa.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zit op een muffig hok je reis te volgen iedere dag Peet hele mooie verhalen en nog mooiere foto's , kom met een telmachientje op 1152 km top jonge, ben toch eigenlijk wel stinkend jaloers op je bink, maar ik gun je deze reis van harte!! prachtige reisblog kan ik mooi volgen bedankt en Peet, good ete en neet te veul cup a soep groeten, Harrie oet ut cafe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Peter,
    Je hebt de vaart goed erin. TOPPIE! Ik geniet van je verhalen. Heb je de mensen al gezegd dat ik eraan kom...? ;) Geniet ervan en take care! Boks

    BeantwoordenVerwijderen