Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

donderdag 18 juni 2015

Dag 7: Vezelay/Nevers | 98 km | 1193 hoogtemeters

Beste lezers,

Vanmorgen uit geslapen tot 6.30, ingepakt daarna nog even met de andere fietsers gepraat. We hebben een groepsfoto laten maken en afscheid genomen want de rest gaat minder ver ze gaan zo'n beetje 60km verder en dat is mij toch te weinig. Een van de redenen van hun is dat het parcours toch weer een stuk heuvelachtiger wordt  ten opzichte van van de vorige dagen. Van de andere kant maakt het me ook niet uit, ieder moet zijn eigen weg maar gaan. Het is inderdaad weer meer klimmen geblazen,lange klimmen niet te gek steil soms 5% soms, 7% die wel 6 tot 7km lang kunnen zijn en echt heuvel werk beetje als Limburg maar hoger.

Zelf voel ik me hier als een vis in het water, het klimmen ligt me veel beter dan vlak doorstampen en als ik klim geeft me dit veel meer voldoening waarom weet ik ook niet, zoals gisteren 40km vlak jaagpad is leuk maar ik doe dit veel liever ik kan me hier meer in vast bijten (Rij hier toch 20km gemiddeld).
5km voor Nevers merkte ik dat m'n voorband lek was dus die maar gerepareerd langs de kant van de weg, was zo gepiept (Steentje). Toen ik bijna klaar was kwamen er twee wandelaars met rugzakken, het was een Duits stel die de route naar Santiago in etappes verdeeld over meerdere jaren aan het lopen waren. Voor Nevers boodschappen gedaan en ook een stok gekocht om m'n fiets met aanhanger neer te zetten gewoon stok onder het zadel en tegen de grond werkt perfect, een idee van Wouter die had dit bedacht maar ik moet zeggen het werkt perfect, anders moet ik altijd een muur of een boom zoeken maar nu niet meer. Ik merk dat ik steeds makkelijker in dingen ben aan het worden en maak me eigenlijk nergens druk over. Als ik moet pissen stap ik niet meer van de fiets af om een boom of een paal te zoeken maar doe het gewoon met de fiets tussen m'n benen langs de kant van de weg, er komt toch niemand (Ik pis niet over m'n fiets natuurlijk), ik bedoel maar...

Toen naar de camping aan de overkant van de stad met in het midden De Loire waar ik in het verleden ook al met Diana en Roan geweest ben, gekookt, gedoucht en toen naar de stad gegaan en op een terras leffe blond drink en dit bericht in elkaar flans.

Dat was het weer voor vandaag dus

Arevidetski

Spreuk van de dag:
Zet een stok onder de zaal van je fiets.
Dan valt hij niet om en gebeurt er niets.






2 opmerkingen:

  1. Dzju, Peter, ik begin jaloers op je te worden! Mooie tocht man!
    En over een tijdje pis je al fietsend, net zoals tour-renners doen, let maar eens op. Wel een beetje opletten in het peloton dan, anders maak je geen vrienden :-). Spreuk van de dag daarom:
    Wie vanaf zijn fiets wil pissen,
    zal zijn vrienden moeten missen.

    Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter. Leuk om je reisverslag te lezen. Wat een prestatie die je neerzet. Heel veel succes. We zullen je blijven volgen. Groet Almer en Vivian

    BeantwoordenVerwijderen