Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

zaterdag 20 juni 2015

Dag 8 nevers/ st Amand montrond 93km 407 hoogtemeters

Vandaag opgestaan met een natte tent,het weer was wel weer goed want gister avond heeft het geregend. Naast me stond een jong Duits stel,ze gingen kayak varen op de Aliere je word dan zo n 100km hoger afgezet en kan dan in een week de rivier afzakken,ze hadden de dag van te voren alles al in plastic barrels gedaan en hadden voor de rest alles bij zich tent en eten enzo want onderweg is daar niet veel  ze moeten veel wildkamperen.Toffe gasten, opgeruimd  en daarna vertrokken, nog even door Nevers gereden en nog naar bernadetje gaan kijken ,ze ligt er nog hetzelfde bij als de vorige keer dat ik haar zag, ze is zo dood als een pier dat weet ik nu wel zeker, ik bedoel maar...
Toen ik uit nevers weg reed ben ik me weer een keer verreden ondanks dat ik een navvie heb stom stom
Koste me weer zeker 10km.
Toen ik stopte om wat te eten naast een kerkje waar de deur van open stond ben ik daar eens naar binnen gelopen,het was  een gekwetter van jewelste want de zwaluwen vlogen af en aan het kerkje binnen ze hadden zelfs overal nestjes gebouwd ik vond het een mooi gezicht.
Toen ik verder reed kwam ik een Amsterdammer tegen die van cahors terug naar Amsterdam fietste, de goeie man was zeer vrolijk en zeer positief ingesteld ,we hebben een tijdje midden op de weg staan praten.
Voor de rest was het niet zo n heuvelig traject beetje glooiend maar niet echt mijn ding ,ook de wind is gedraaid soms had ik hem flink op kop, ik had het idee dat het vandaag niet liep,ik was ook echt moe toen ik aankwam op de camping.
Toen ik langs een boerderij kwam liepen er 2 honden los,ik dacht het al en ja hoor ze kwamen allebei achter me aan een was een echte volhouder hij wou me bijten de rotzak,eerst heb ik zeker 5keer nondezju op hem groepen ,dat maakte weinig indruk , toen gestopt en toen ik m,n stok wou pakken toen droop hij af.

Ook heb ik onderweg een slapende bever gezien,nu weet ik niet of het ed of willem was,ik denk wel ed want hij had geen waterpomptang bij zich...ik bedoel maar

De buurvrouw op de camping die later aankwam dan mij komt terug van Santiago en rijd op een elektrische fiets.

Daarna boodschappen gaan doen ,gekookt ,gewassen ,gedoucht,band geplakt,fiets nagekeken  en nu dit verhaaltje gemaakt,dat was Het weer tot de volgende keer.

Arevidetski

Spreuk van de dag:
Tegenwoordig vind ik altijd een stok om een hond mee te slaan

2 opmerkingen:

  1. Was toch niet die hond waar jij laatst in Valkenburg achteraan hebt gezeten.
    Lezen met een grote glimlach je verslagen. Veel plezier nog en dat alles zo voorspoedig mag blijven gaan. De buurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Peter vandaag was niet zónbeste dagdenk ik misschien eens lekker uitrusten zou goed zijn,het is morgen toch Zondag we genieten heel erg van je leuke verslagenenik wens je morgen weer een prima dag zonder honden
    Slapende bevers liefs mam zet hem op naar de top,Peter, ook renners nemen
    Tijdig een rustdag. Zoekk een lekker plaatjsje uit en luier eens lekker.Je gaat
    Al hard vooruit. elke dag komt er weer iets anders op je pad. We lez en me,t
    Plezier jouw avonturen. ga zo door, je hebt er duidelijk plezier in. .Met mij pa
    Gaat het nog redelijk .Hou je taai, de bergen zullen ook nog wel komen
    Groetjes van Pa.

    BeantwoordenVerwijderen