Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

donderdag 18 juni 2015

Dag 6: Ligny le Chatel/Vezelay | 83km | 608 hoogtemeters

Beste lezers,

Vanmorgen rustig vertrokken, tijdje staan praten met een van de mensen met karretje genaamd Wouter, ik moet zeggen dat het een heel aardige man is hij is een inmiddels gepensioneerd school leraar. Rozijnenbroodjes gehaald bij de bakker en vertrokken. Hier staan dan de eerste druiven struiken en vandaag heb ik ook de eerste cicade gehoord. Ben richting Auxerre gereden ,toen ik hier aan kwam en een foto stond te maken stond hij ineens achter me. We zijn samen de stad ingereden en hebben de grote kathedraal bezocht die je al van ver ziet staan. Hij weet veel dingen te vertellen(zeker omdat het een leraar is?)

Vervolgens zijn we samen de stad uitgereden en daarna ieder onze eigen weg. Ik ben hier 40km langs het Canal du Nivernais gereden wat een oud kanaal is met een jaagpad ernaast. Het is perfect zonnig weer. In het kanaala lagen zeker 25 handbediende sluizen met bij iedere sluis precies het zelfde huisje ernaast. Echt heel mooi.


Daarna begon het weer te heuvelen. Toen ik Vezelay zag liggen  van uit de aankomst route  in de berg gebouwd kreeg ik kippenvel.Camping gezocht €4.20. Op de camping staan weer de zelfde fietsers als gisteren, ieder en komt verschillend aan en mensen op de camping snappen er niets van dat we mekaar allemaal kennen. En boodschappen gaan doen in Vezelay. De kathedraal ligt boven in het dorp en je moet een helling op va zeker 10%, achter de kathedraal lag een soort parkje waar je uitzicht hebt over de hele streek. Daar heb ik bier gedronken. Terug naar de camping gekookt, gedoucht,en nog een glas wijn gedronken met een Zeeuws stel met een vouwwagen. Ze liepen beiden op klompen. Vriendelijke mensen.

Arevidetski

Spreuk van de dag :

Als de zon de hele dag aan de hemel staat
Ben je met smeren meestal veel te laat




1 opmerking:

  1. Hoi Peter. Door verwondering de hoogte van je zadel nu pas ontdekt,dat zegt genoeg.Je berichten zijn erg enthousiast ,barstend van genot.
    Vezelai ook voor mij bekend,veel herkenning tot heden,ook de eenzame stukken in de natuur en de mogelijkheid alleen te zijn.
    Het bier met mede fietsers,al zal dat snel wel wijn gaan worden,is genieten.
    Je verslag is iedere keer weer vol verrassingen en geeft ons de kans met je mee te"fietsen" Groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen