Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

zaterdag 27 juni 2015

Dag 14 Cahors / Barachin 121 km 982 hoogtemeters

Vanmorgen opgestaan om 7 uur, alles een beetje klam ingepakt en bij de receptie de broodjes gekocht die ik gisteren besteld had de blog gepost en vertrokken.
Het was alweer stralend weer zonder veel wind dus het gaat een warme dag worden.
Na de semi rustdag van gisteren wil ik er vandaag weer eens een klap op geven ,na Cahors wat klimwerk(de eerste 30 km)daarna een hele lange afdaling en wat glooiend landschap met heel vruchtbare grond want er word hier echt vanalles verbouwd, heel veel zonnebloemen maar ook tabak, maïs tomaten, fruitboomgaarden en ga zo maar door,de grond lijkt op loss zoals wij die thuis ook hebben. Daarna zon 20 km jaagpad langs een kanaal en de garonne en daarna weer het betere klimwerk met stevige lange klimmen en dito afdalingen.
Onderweg nog een Hollands stel tegen gekomen dat van oloron  st Marie maar huis aan het fietsen was langs deze route.Ze
aren tot daar gekomen met de trein.
Ook zag ik op een begeven moment een kerel die in zijn zwembroek onder een afdakje langs het kanaal lag, hij had een fiets naast zich staan en riep op mij, hij zei dat hij een Sloveen was en al 9 maanden onderweg was hij vroeg of ik sigaretten had wat er over het algemeen op neerkomt dat hij geen cent te makken had ook vroeg hij me of ik nog iets nodig had, het leek me een beetje een boefje.
Ik begin een gelijkenis te zien in de stellen die dit soort fietsvakantie s doen, meestal is het een tamelijk sterk uitziende grote kerel met er achter aan een vaak klein en afgetraind vrouwtje vaak een beetje op het schampere af,en dan vraag ik me natuurlijk weer af hoe kan dat nu? Moet zij dan alles geven om hem bij te houden want de man fietst altijd voorop of is er hier iets anders aan de hand.Het lijken vaak een beetje alternatieve mensen ,ze hebben altijd degelijke trekking fietsen en zonder uitzondering zijn ze uitgerust met " ortlieb"bagage tassen zo n beetje de Mercedes onder de fietstassen. Na de laatste keer met de 2 karretjes ben ik er nog maar 1 tegen gekomen.
Voor de rest is het heel warm hier ,overdag is het makkelijk 30 graden en dat betekent dat je doorlopend moet drinken want het loopt er langs de andere kant zo weer uit.Ook heb ik zoute stengels gekocht waar ik er de hele dag door van eet om het zout wat op peil te houden want anders ga je je flauw voelen en heb je het gevoel dat de kracht zo je benen uit loopt.
Heb ik inmiddels al een paar keer gehad, je zakt echt helemaal in.
Uiteindelijk op een zogenaamde natuur camping uitgekomen, heel eenvoudig plaats en douche maar dan heb je voor 5,50 ook zeker 5 keer zoveel kevers, muggen ,vliegen en nog meer van dat gespuis.
Mijn tent begint zowiezo op een terrarium te lijken want ik sleep de beestjes gewoon mee van de ene naar de andere camping soms schudt ik hem eens leeg en voor de rest laat ik ze maar kruipen ik maak er me niet druk over.

Arevidetski

Spreuk van de dag:

Zie je onder een afdak een struikrover
Hou dan je beurs goed vast anders is het feestje over

Geen opmerkingen:

Een reactie posten